středa 7. května 2014

Turistika trochu jinak aneb Gastroturistika


Jak se říká, láska prochází žaludkem. Já jsem však toho názoru, že žaludkem může procházet třeba i takové cestování. Znáte ten pocit, když procházíte uličkami neznámého města, najednou něco krásně zavoní a vy dostanete neodolatelnou chuť si dát na chviličku pauzu od poznávání památek a jít si na pár chvil odpočinout u kávičky a nějaké místní dobrůtky? Já osobně jsem tvor zvědavý a když už poznávám nějakou zemi, tak pořádně. A místní kuchyně je přece taky nedílnou součástí cizí kultury, takže proč k obyčejné turistice nepřipojit i takovou Gastro-turistiku? Pojďmě se podívat, jaké lahůdky můžeme najít v uličkách malebného německého města Aachen (Cáchy).






V Cáchách najdete nespočet malých pekáren, které pečou nepřeberné množství lahůdek. Každý si zde přijde na své: Najdete v nich sladké dobroty, slané koláče či obložené housky, luxusí obrovské chleby ve tvaru srdce, ale i zdravější mlsání. Já jsem se rozhodla pro zdravé medové celorznné koule. Byly výborné! Škoda jen, že každá pekárnička si své recepty pořádně střeží....

Další místní lahůdkou jsou typické aachenské Printeny. Mohli bychom je přirvnat k našim českým perníčkům, ale tady je dělají v mnoha variantách - v čokoládě, s mandlemi, v jogurtu... Základní těsto chutná opravdu jako náš perník, ale je mnohem výraznější a kořeněnější. A taky... ehm... stokrát dražší...




Aby nebylo sladkého málo, zastavili jsme se také v malé pekárně/kavárně. Tady už jsem na zdravou stravu ohledy nebrala a s chutí jsem se pustila do třešňového koláče, zatímco přítel dal přednost tradičnímu jablečnému štrůdlu.


Až dostanete chuť na spojení krásného výletu se sladkým pokušením a výbornou kávou, Cáchy jsou tou správnou volbou. Jako správný gastroturista toto malebné město se spoustou dobrot hodnotím na jedničku s hvězdičkou!




Žádné komentáře:

Okomentovat